بیت کوین چیست ؟
ارز دیجتال
خرید تیشرت ارتشی
تور مشهد
تور استانبول
اخبار پزشکی سلامت
 ورزش زومبا چيست؟ ورزش زومبا چيست؟ .

ورزش زومبا چيست؟

ورزش زومبا چيست؟

ورزش زومبا چيست؟

كمتر كسي وجود دارد كه داشتــن اندامــي زيبا و ورزيده را نپســندد و يا حتــي اگر در برخورداري از آن تلاشــي  نكرده است همواره در فكر تناسب اندام مي باشد . يكي از سبـكهاي تنـاسب اندام به همـراه شـادي و نشاط حاصـله از آن ورزش زيبا و ريتميك زومـبا ( سـومبا ) مي باشد . ورزش ريتمـــيك زومبا ( سومبا ) برگرفته از انواع حركتــهاي مــوزون كشور آفريقا و آمريكاي لاتين مي باشد . از تلفيق چهـار سبك ريتم هاي ميرنگه، رگي تون،سالسا، كاليبسو و كومبيا حركت موزون و ورزش ريتميــك زومبا ( سومبا ) پديد مي آيد . در اين ورزش حركتها و تكنيك ها كاملا حســـاب شده است و تآثير و توجه مستقيمي بــرروي اندامـــهاي مختلف ( دست، پا، بازو، ران و ستون فقرات ) شده است . تمامي ماهيچه هاي حــركتي ساق پا، رانـها و بازوها و حتـي وريدهاي شكمي تحت تآثير اين ورزش وريتـم آن قرار گرفته و از افزايش چربي دراطراف اين قسمتها جلوگيري  مي كند . حركات و تكنيــك هاي حركتي موجب كشــش ماهيچــــه اي شده و شــكل و فرم زيبا و جواني را با توجـه به  اسـكلت و استخوان بندي افراد موجب مي گردد .
اين ورزش كه كامـــلا هـــــوازي مي باشد، تمـــركز بر روي تنفس و توجه بر روي انجام انــــــواع تكنيــــــك هاي  حركتــي را بــــــالا برده و موجــب كــــــاهش وزن در هـــر سنــي و زيبــايي انـــدام يا هر نـــــوع استخــــوان بندي مي گردد  در طول مدت انجام اين حركات، فشار خون بالانس بوده وهيچ فشاري بر روي مفاصل ومناطق حسـاس مثل زانوها،  آرنجها، مچ دست و پا وارد نمي شود . اين حركـــات با ريلكســـي كامــل و نشاط سرشار حاصل از دم و بازدم مناســــب و فرصـــت كافي براي انجام درست  حركات، موجب چربي سوزي آهسته ولي مستمر گشته و تبديـل انرژي به جاي از دست دادن آن را حاصل مي گردد .ناگفته نماند كه انجام درست حركــات و فراگيـــري پايه اي و اساسي اين سبك، هنــرجو را قــادر مــي سازد كه با  انــواع سبــكها و ريتمها ارتباط نزديــك برقرار كرده ضــمن شناخت اندامهاي خود، براحـتي هر نوع سبــك ديگري  را با اعتماد به نفس كامل انــجام دهد .


دلايل براي يادگيري زومبا:

1- زومبا  موثرين شكل  تمرين مقاومتي است. نه تنها به شما كمك  ميكند كه ماهيچه هاي خود را فعال نگه داريد، بلكه به شما كمك مي كند تا  چربي بسوزانيد ،  عضلات بدن  را تقويت كنيد

2- يادگيري زومبا نيز بسيار آسان است.حركت زومبا پيچيده نيست و در واقع در يك راه است كه هر كسي ميتواند آنرا دنبال كند

3- زومبا  نه تنها بدن بلكه ذهن را تيز تقويت ميكند .  ورزش ذهني  و مغزي  خوبي است .هنگامي كه شما  زومبا انجام مي دهيد ، فعاليت ذهني شما نيز افزايش ميابد و براي مغز فوق العاده مفيد است

4- در حالي كه  در ورزشگاه ضربه ميزنيد  رشد عضلاني باعث بهبود هماهنگي بين ارگان هاي مختلف بدن  مي شود . زومبا، در مقابل، هماهنگي شما را بهبود مي بخشد و در حال حاضر بازوها و پاهاي خود را  با هماهنگي بيشتري  با ماهيچه ها حركت مي كنند

5- با اين ورزش شما بتدريج لاغر خواهيد شد ، زومبا بهترين گزينه براي كاهش وزن است در حالي هم سرگرم ميشويد و هم لاغر مي شويد  . در هر جلسه از  زومبا،  بيش از 1000 كالري مصرف ميكنيد. با زومبا، كاهش وزن آسان مي شود!

6-  در زومبا  هر بخشي از بدن فعاليت خاصي دارد و مانند ورزش بر يك جا تمركز ندارد. زومبا  تمرين شديد به تمام نقاط بدن  است  و برهمه اعضاي بدن فايده دارد  حتي عضلات بدون چربي، عضلات شكم  و هرچيزي   كه باعث مي شود تا يك بدن بطور كامل فعاليت داشته باشد

7- زومبا  بيشتر سرگرم كننده است و به  ورزش شباهت ندارد  . موسيقي بازي در طول زومبا جاذب  است و قادر به بالا بردن خلق و خوي  ساخت احساس شماست و در پايان جلسه شما احساس شادي خواهيد كرد

8- حتي اگر رژيم غذايي نداشته باشيد  زومبا هم شمارا شادتر و هم سريع به تناسب اندام ميرساند

زومبا و لاغري:

كالري‌سوزي زومبا حدود 9 كيلوكالري در دقيقه است. اين مقدار كالري ركورد بسيار خوبي در ورزش‌هاي هوازي دارد.

دكتر زهرا عليزاده، متخصص پزشكي ورزشي و عضو هيئت علمي دانشگاه تهران با اشاره به محبوبيت روز افزون ورزش زومبا در جامعه گفت: «اين ورزش در واقع نوعي رقص يا حركات موزون است و به همين علت شركت‌كنندگان بيش از اينكه احساس كنند كه مشغول ورزش هستند، حس تفريح خواهند داشت.»

وي ادامه داد: «اين ورزش در دسته ورزش‌هاي هوازي طبقه‌بندي مي‌شود هر چند كه قدرت عضلات، تعادل و انعطاف‌پذيري نقش زيادي در انجام حركات آن دارند.»

اين متخصص پزشكي ورزشي با تاكيد بر بالا بودن كالري‌سوزي ورزش زومبا افزود: «كالري‌سوزي اين ورزش حدود 9كيلوكالري در دقيقه است. به‌عنوان مثال اگر شما 30 دقيقه از اين ورزش را انجام دهيدحدود 300 كالري مي‌سوزانيد. اين مقدار كالري ركورد بسيار خوبي در ورزش‌هاي هوازي دارد.»

وي به كساني كه مي‌خواهند به اين ورزش بپردازند، توصيه كرد موقع انجام اين فعاليت بدني حتما از كفش‌هاي مناسب استفاده كنند و در اين زمينه توضيح داد: «به‌علت حركات جانبي مكرر، كفش‌هاي مخصوص دويدن يا كفش‌هاي با كفي سفت مناسب ورزش زومبا نيستند، بلكه بايد كفش نسبتا نرمي براي اين ورزش تهيه كنيد.»

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران در ادامه به احتمال بروز آسيب ‌پا در كساني پرداخت كه به طور مداوم مشغول ورزش زومبا هستند. به گفته وي به علت حركات پرشي و جانبي احتمال آسيب بالايي در مچ پا، ساق پا و خلف ران وجود دارد.

او ادامه داد: «گرفتگي عضلاني پس از ورزش شايع است. به دليل شدت بالاي زومبا، اگر سابقه بيماري قلبي -عروقي يا متابوليك مثل ديابت داريد، قبل از شروع ورزش با پزشك خود مشورت كنيد.»

 عليزاده در پايان به بيماراني كه مشكل مفصلي يا ديابت دارند توصيه كرد كه زومبا گلد يا زومبا در آب را امتحان كنند چون به‌علت تعديل حركات احتمال بروز آسيب برايشان كمتر خواهد بود هرچند فرد كالري كمتري مي‌سوزاند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ساعت: ۰۲:۰۸:۳۷ توسط:سحر موضوع: